Polazeći od metologije koja se temelji na pet osnovnih principa medijske pismenosti koje je za potrebe analize i dekonstrukcije medijskih poruka razvio Centar za medijsku pismenost (Center for Media Literacy – CML), organizacija Futura je u saradnji s građanima Mostara u kratkom edukativnom videu Abeceda medijske pismenosti ove principe predstavila kroz teoriju i primjere u praksi.
Kako bi se lakše razumjele medijske poruke, potrebno je kvalitetno analizirati medijski sadržaj. Uz svaki od pet ključnih koncepata medijske pismenosti, važno je postaviti prava pitanja o onome što se gleda, čita ili sluša, a to su:
- Svi mediji su konstruirani ‒ Ko je kreirao ovu poruku?
- Kao sredstvo konstrukcije mediji koriste kreativne jezike koji funkcioniraju unutar vlastitih pravila – Koje kreativne tehnike su korištene da privuku moju pažnju?
- Različiti ljudi medije i medijske sadržaje doživljavaju na različite načine – Kako bi različiti ljudi mogli različito razumjeti ovu poruku?
- Određene vrijednosti, stanovišta ili stilovi života su kako predstavljeni, tako i izostavljeni u svakoj medijskoj poruci – Koji životni stilovi, vrijednosti i stavovi su predstavljeni ili izostavljeni iz ove poruke?
- Većina medijskih poruka organizirana je sa svrhom da ostvari profit i/ili moć – Zašto je ova poruka poslana?
Anketirani građani Mostara su na interesantan način u ovom edukacijskom filmu tumačili medijske poruke.
Pogledajte edukacijski film Abeceda medijske pismenosti.