Новост

Алати за онлајн сарадњу и комуницирање – Zoom и MS Teams

Print Friendly, PDF & Email

Упоредо са развојем дигиталне технологије, мијења се и начин комуницирања и сарадње у свим сегментима људске комуникације. Околности изазване избијањем пандемије Ковид-19 довеле су до наглог пораста популарности алата за сарадњу и комуницирање, међу којима издвајамо платформе Zoom и MS Teams.

Предности алата за онлајн сарадњу и комуницирање

Савремени начин пословања и сарадње подразумијева тимски рад, који се у времену пандемије вируса Ковид-19 морао да прилагоди новим условима. Социјална дистанца и немогућност физичког контакта условили су потпуно нови начин рада и комуницирања – рад на даљину. Овакав дигитализовани начин обављања радних задатака ослања се на примјену информационо-комуникационих уређаја, између осталог, и на примјену алата за онлајн сарадњу и комуницирање, који физички и просторно удаљене појединце окупљају у исти дигитални простор и тако поново успостављају могућност комуникације и сарадње у реалном времену. На тај начин, алати за онлајн сарадњу и комуницирање омогућили су да се у условима пандемије вируса Ковид-19 одржи континуитет наставног процеса на свим образовним нивоима. Поред тога, показали су се врло ефикасним и за организацију онлајн састанака и вебинара. Апликације за онлајн сарадњу и комуницирање које су током епидемије вируса Ковид-19 стекле највећу популарност јесу Zoom и MS Teams.

Zoom

Zoom је платформа за аудио и видео-састанке, конференције и wебинаре, коју је 2011. године креирао кинески инжењер Eric Yuan за потребе пословних предузећа, образовног и здравственог сектора. Огромну популарност ова платформа доживјела је посљедњих година након избијања пандемије вируса Ковид-19, првенствено због једноставне и бесплатне употребе.

Извор: BiljaST/Pixaby

Зоом апликација омогућава:

  • 40 минута бесплатног коришћења за максимално стотину учесника;
  • приступ са различитих дигиталних уређаја (компјутера, мобитела, таблета и др.);
  • дијељење екрана (дигиталних садржаја) са другим учесницима уз коментаре;
  • писање по табли;
  • похрањивање докумената на једном мјесту и њихову доступност свим учесницима;
  • снимање састанака.

Процес креирања налога је једноставан и започиње на службеној Zoom страници избором опције SIGN UP, I’TS FREE,  након чега се уносе подаци о имену и презимену, датуму рођења и е-мејл адреси. По уношењу лозинке, корисник може да се прикључи састанку за који је добио позив, пошаље линк и позове друге учеснике да се придруже, или креира нови састанак и о томе прослиједи потребне информације позваним.

Као мањкавост апликације Zoom издвајају се проблеми безбједности као што су хакирање лозинки, „упади“ на састанке, незаштићеност видео-позива и др. Zoom ради на рјешавању ових проблема, а корисницима даје упутства за безбједније коришћење.

MS Teams

Премда обје платформе омогућавају одржавање онлајн састанака и видео-позива, дијељење екрана и докумената, као и приступ са компјутерских и мобилних уређаја, предност MS Teams-а огледа се у томе што је ова платформа интегрисана са свим познатим Microsoft апликацијама, попут Office-a 365, што корисницима доноси додатне могућности за ефикасну комуникацију и сарадњу.

На службеној страници MS Teams-a налазе се упутства о начину пријављивања и служења апликацијом, као и упутства како преузети апликацију за рад на компјутеру и мобилним уређајима.

MS Teams је бесплатан за потребе одржавања онлајн састанака у трајању до 60 минута за максимално 100 учесника, за чаврљање и видео-чаврљање и за складиштење дигиталних садржаја до 10 GB заједничког и 2 GB личног простора у облаку. Уз то, доноси високе безбједносне стандарде.

Несумњиво је да ће Zoom, MS Teams и друге апликације за сарадњу и комуницирање с временом имати све већу примјену како у пословном, образовном, тако и у другим сегментима друштвеног живота, да ће се унапређивати квалитет и обим услуга које оне пружају, те да ће људска интеракција све више бити дигитална.