Најновији нараштај вјештачке интелигенције за стварање текста ‒ Чет ГПТ (енгл. Generative pre–trained transformer) сваким даном биљежи све више корисника. Чет ГПТ је прототип робота за чаврљање или чет-бота заснованог на вјештачкој интелигенцији, који може разумјети природни људски језик и испоручити прилично детаљан текст, налик људски написаном тексту. Након што је компанија „OpenAI“, која је изумила Чет ГПТ, у новембру 2022. године исти учинила доступним корисницима широм свијета, он је заувијек промијенио смјер технологије и начин на који радимо.
Од свог изласка Чет ГПТ биљежи раст и развој, а прва верзија већ је два пута унапријеђена.
Истраживање које је објавила страница NamePepper.com каже да од августа ове године Чет ГПТ–ју приступа преко 180 милиона корисника мјесечно, што је више за 80 процената, будући да је у јануару имао 100 милиона корисника.
Чет ГПТ интернетска страница је у октобру имала 1,7 милијарди посјета, у септембру 1,5 милијарди, а у августу 1,4 милијарде посјета.
Sam Altman, оснивач „OpenAI“ чији је производ Чет ГПТ, је у новембру објавио да Чет ГПТ има 100 милиона активних корисника седмично. О рапидном расту говори и податак да је Чет ГПТ покренут у новембру 2022. године и да је за само пет дана имао 5 милиона посјета. Брзину његовог рапидног раста потврђује и податак да је „Фејсбуку“ требало 10 мјесеци, а „Нетфликсу“ око 3,5 године да досегну милион корисника.
Осим што се може користити путем претраживача, постоји и апликација Чет ГПТ за „иОС“ и „Андроид“ која је преузета преко 110 милиона пута.
Приход компаније „OpenAI“ је недавно био 1,3 милијарде долара на годишњем нивоу, што значи да сада зарађују преко 100 милиона долара мјесечно.
На основу недавне понуде дионица запосленика, „OpenAI“ има вриједност од 86 милијарди долара.
У прилог све већем расту и коришћењу овог програма говори податак да преко 92 процента компанија с листе Fortune 500 користи „OpenAI“ платформу, а преко 2 милиона програмера користи њене АПИ-је.
Иако још увијек на нашим просторима, али и у свијету, шире масе нису упознате с Чет ГПТ-јем, најновија истраживања кажу да се глас о овој апликацији шири из дана у дан.
Најпознатији је дефинитивно у САД, гдје је чак 58 процената одраслих упознато с Чет ГПТ-јем, иако га мало њих заправо користи.
ИЗАЗОВИ ЗА ОБРАЗОВАЊЕ
Оно што забрињава и на шта упозорава академска заједница јесте да су дјеца школског узраста и студенти врло добро упознати с Чет ГПТ апликацијом, што потврђује и задње истраживање које показује да међу америчким тинејџерима од 13 до 17 година барем један од пет каже да је користио Чет ГПТ да му помогне у школским задацима. Такође, открили су да тинејџери мисле да је у реду користити га за истраживање нових тема (69%), рјешавање математичких проблема (39%) и писање есеја (20%).
Преко 40 процената студената каже да користи Чет ГПТ за своје курсеве, а 39 процената будућих студената каже да не би размишљало о одласку на колеџ који је забранио Чет ГПТ и другу вјештачку интелигенцију.
Половина студената (51%) вјерује да је коришћење алата за вјештачку интелигенцију (као што је Чет ГПТ) за наставу и испите варање, али исто тако 26 процената наставника је ухватило своје ученике да варају користећи Чет ГПТ, док 43 процента мисли да ће им то отежати посао.
Такође, 1 од 3 студента (30%) каже да је користио Чет ГПТ за испуњавање писмених задатака, а ГПТ-4 је чак полагао правосудни испит и постигао добар резултат. С друге стране, према недавном истраживању Универзитета Brigham Young, Чет ГПТ је пао на испиту из рачуноводства.
МЕДИЦИНСКИ САВЈЕТНИК
Ова апликација се користи код обичног становништва и за ствари за које вјештачка интелигенција не би требала да се користи. С тим увези, чак 80 процената Американаца који користе Чет ГПТ за савјете о терапији мисли да је ефикасан.
Истраживања показују да када је Чет ГПТ одговарао на различита медицинска питања, а био је у могућности да постигне 21 проценат већи резултат од љекара, на основу квалитета одговора које су изнијели испитаници. Надаље, готово половина одговора оцијењена је као емпатична (45%) наспрам мање од 5 процената одговора љекара.
Да се посјетиоци поистовјећују с Чет ГПТ-јем говори податак и да је 80 процената испитаника рекло да би донијели исту процјену без Чет ГПТ-ја, али су истраживачи открили да Чет ГПТ и даље утиче на њихове одлуке.
БОЉИ РЕЗУЛТАТИ У ПОСЛОВАЊУ
С друге стране, Чет ГПТ није лоше рјешење ако се користи на прави начин. Бројне компаније свједоче да су њихови радници постали продуктивнији, а производи доступнији након уврштавања Чет ГПТ-ја у послове.
Када је Чет ГПТ додат у Мајкрософтов претраживач „Бинг“, забиљежио је пораст дневног промета за 15 процената.
Оснивачи Чет ГПТ-ја раст очекују тек у овој и у наредним годинама. Наиме, истраживања која су спровели кажу да 57 процената власника предузећа вјерује да ће Чет ГПТ повећати промет на њиховим интернетским страницама, а 47 процената мисли да ће побољшати њихов кредибилитет.
Истраживање власника предузећа показало је да 44 процента планира да користи Чет ГПТ за превођење садржаја на друге језике, а сваки трећи планира да га користи за писање садржаја.
У истраживању се наводи да су агенти за корисничку подршку у компанији Fortune 500 били 14 процената продуктивнији када су могли да користе Чет ГПТ, а добици су били још значајнији за агенте са слабијим учинком.
Комплетно истраживање можете погледати на https://www.namepepper.com/chatgpt-users.