Радио је дјеци лако доступан медиј, уз који могу да развију многе потенцијале, да се забаве, образују, али и активно учествују у настајању радијског дјечјег програма.
Развојем нових технологија, радио као медиј је занемарен и недовољно искоришћен, како у свакодневном животу дјеце, тако и у њиховом образовању.
Истраживање Регулаторне агенције за комуникације и УНИЦЕФ-а Босне и Херцеговине Медијске навике дјеце и ставови родитеља је показало да само 9,2% дјеце на располагању има радио-апарат у домаћинству и да ријетко посједују свој сопствени. Међутим, за слушање радио-програма није неопходно посједовати радио-пријемник, јер радијски садржаји могу да се прате на телефону, таблету, комјутеру и смарт ТВ уређају.
Један од сегмената наставе медијске писмености је разумијевање дјеце и младих о томе како функционишу медији. Смјернице о кориштењу медија, информационо-комуникационих технологија и времену које дјеца проводе пред екраном у препорукама васпитачима и наставницима истичу потребу да садржај медијског образовања у школи треба да обухвати кључне аспекте медија: њихову улогу и функцију, врсте медија и карактеристике, функционисање и организацију медија, те утицај етичких фактора на медијски садржај и важност етичких смјерница при креирању медијског садржаја.
Добар и ефикасан начин да се дјеци приближи радио као медиј је да у склопу наставних активности посјете једну радио-станицу и упознају се са процесима у којима настаје радијски програм и да можда сами учествују у стварању једне дјечје радио-емисије.
Mediacentar Sarajevo доноси видео-серијал, у којем новинарке и новинари из БиХ на занимљив и користан начин представљају један типичан радни дан у својим медијским кућама и тако упознају дјецу и младе са начином на који функционишу медији на локалном, регионалном и државном нивоу.
Двије босанскохерцеговачке радио-станице, Radio Active Zenica и Trend Radio су показале како настаје радио-програм у њиховим редакцијама и истакли важне сегменте потребне за стварање радијског садржаја, добру новинарску и техничку припрему, те међусобну сарадњу при креирању радијског програма. Кроз приказане видео-прилоге, дјеца могу да се упознају са радом community радија и независне радио-станице, сазнати да се радио-програм поред земаљског сигнала може да прати и путем интернета, те да радио-станице углавном имају своје веб-портале и странице на друштвеним мрежама. Такође, дјеца могу да се упознају са терминима као што су приватно власништво, маркетинг, уредник и др.
Видео-прилоге о радио-станицама можете да погледате овдје: