Новост

Како се школе могу укључити у кампању „Дани медијске и информационе писмености: Дигитално снажни“

Print Friendly, PDF & Email

Овогодишња кампања Дани медијске и информационе писмености одржаће се под мотом „Дигитално снажни“ од 26. октобра до 5. новембра 2024. године широм земље. Кампању од 2020. године организује Регулаторна агенција за комуникације у сарадњи и уз учешће чланица Мреже за медијску и информациону писменост.

Кампања је покренута с циљем истицања друштвеног значаја медијске и информационе писмености и промоције пројеката различитих учесника у овој области, по узору на сличне тематске кампање у другим државама, али и регионалне и глобалне кампање као што су EU Media Literacy Week или УНЕСКО-ова Глобална седмица МИП-а.

У кампању се школе могу укључити на различите начине:

  • организовањем посјете ученика медијској кући или компанији која се бави пружањем информационо-комуникационих услуга,
  • организацијом предавања или дискусије на неку од актуелних и ученицима интересантних тема из домена медијске и информационе писмености у оквиру наставе или ваннаставних активности, а за шта се могу користити и ресурси с интернетске странице www.medijskapismenost.ba,
  • пројекцијом филма или других едукативних аудио-визуелних медијских садржаја као основа за дискусију на теме из области медијске и информационе писмености у просторијама школе,
  • анимирањем ученика да израде једноминутни видео-клип са својим погледом на онлајн ризике и методама заштите које користе и објаве га на друштвеним мрежама користећи хештег #GlobalMILWeek,
  • креирањем медијских садржаја различитих формата, као што су текстови за школске новине, веб-страницу школе, налоге на друштвеним мрежама школе, за веб-страницу medijskapismenost.ba, постери, мимови и сл. на тему овогодишње кампање „Дигитално снажни“ уз менторску помоћ наставника,
  • анимирањем ученика, чланова новинарских или сличних секција да напишу текст за веб-страницу medijskapismenost.ba у којем би својим вршњацима препоручивали квалитетне медијске садржаје намијењене њиховом узрасту, као што су прикази филмова, видео-игара, подкаста, апликација и других едукативних садржаја,
  • организовањем изложбе ликовних радова, фотографија, постера и сл. на теме из области медијске и информационе писмености у холу школе,
  • анимирањем школских секција да креирају садржаје или организирају активности на теме из области медијске и информацијске писмености,
  • подстицањем ученика да једну седмицу воде дневник својих медијских навика, анализирају их, као и емоције везане за кориштење и креирање медијских садржаја,
  • наставници се могу укључити на Европску образовну платформу за школе (ЕСЕП) и највећу заједницу наставника у Европи eTwinning платформу које подржава Агенција за предшколско, основно и средње образовање и професионално се усавршавати кроз учешће у eTwinning пројектима, вебинарима и семинарима,
  • ученици се могу подстицати на критичко размишљање на eTwinning платформи, кроз пројекте и сарадњу, при чему наставници играју кључну улогу у подучавању ученика како да разликују поуздане информације од лажних вијести и дезинформација,
  • организацијом тематског предавања за родитеље, наставнике или тематског родитељског састанка на тему дјеца и медији,
  • анимирањем школских библиотека да се укључе у обиљежавање кампање,
  • организовањем дебате на тему примјене вјештачке интелигенције у образовању по узору на УНЕСКО-ову серију МИП дебата за младе 2024 у школама које имају дебатне клубове,
  • посјетом „Сајму медијске и информационе писмености“ 4. и 5. 11. у просторијама „Европске куће“ (енгл. Europe House) у Сарајеву.