Регулаторна агенција за комуникације (Агенција) у сарадњи са Канцеларијом Вијећа Европе
организује Конференцију о медијској и информацијској писмености, 25. и 26. октобра, у оквиру
кампање „Дани медијске и информацијске писмености у Босни и Херцеговини“ (23-30. октобра
2022. године).
Један од централних догађаја кампање биће дводневна конференција у Сарајеву у оквиру које
ће бити реализована радионица „Примјена, унапређење и промовисање европских и
међународних стандарда МИП-а у БиХ“. Након радионице, биће представљене студије и
стратешки документи израђени у оквиру пројекта Вијећа Европе „Медијска и информацијска
писменост: за људска права и демократију“ намијењени креаторима политика, наставницима,
али и свима који су ангажовани на пољу промовисања МИП у БиХ.
У оквиру дводневне конференције одржава се и “Сајам медијске и информационе писмености”
на којем ће бити презентовани материјали на тему медијске и информацијске писмености
различитих партнерских организација, као и материјали и истраживања које је Агенција
реализовала у оквиру пројекта “Заштита дјеце на интернету у систему корисника дозвола
Регулаторне агенције за комуникације”.
Премијерно ће бити приказани видео спотови под слоганом „Едукацијом до сигурности дјеце
на интернету“, те ћемо тиме озваничити кампању и пројекат који Агенција интензивно проводи
током читаве године, а чији је главни циљ заштита дјеце на интернету.
Спотови су приказ реалних дешавања и свакодневних опасности са којима се дјеца сусрећу
током боравка на интернету. Циљ видеа јесте да прикажу негативне посљедице које виртуелни
свијет носи са собом, попут врбовања, обмане, крађе идентитета, секстинга или порнографије,
али и корисне савјете који могу помоћи како дјеци током боравка на интернету, тако и
родитељима у заштити њихове дјеце.
Спотови су рађени са различитом тематиком за циљну публику којој су намјењени. Те снимци
који су за млађу дјецу имају главног лика, босанскохерцеговачког јутјубера Церикса који
доноси низ савјета и трикова за малишане. Спотови за тинејџере прилагођени су њиховом
узрасту и приказују чињенице и опасности са којима се већина младих бар једном сусрела у
онлајн свијету. Биће приказани и спотови који се односе на платформе за дијељење видео
садржаја, који доносе препоруке, механизме и алате како се дјеца могу заштитити од
непримјереног видео садржаја који се свакодневно пласира на друштвеним мрежама.
Уз све видео материјале, кампању прате и штампани едукативни материјали, брошура за
малишане и леци са смјерницама за родитеље. Циљ пројекта је да се кроз едукацију и
информисање родитеља о обманама и штетним посљедицама за развој дјеце, спријече све
потенцијалне опасности и побољша заштита дјеце на интернету.