Новост

Медијска и информациона писменост – идеје за рад у школи: приручник за наставно особље

Print Friendly, PDF & Email

Приручник за наставно особље „Медијска и информациона писменост – идеје за рад у школи“, аутора Намира Ибрахимовића, настао је као практични одговор на потребе наставника и наставница основних и средњих школа у Тузланском кантону. Тематски се ослања на претходну „Анализу присуства елемената медијске и информационе писмености (МИП) у основном и средњем образовању Тузланског кантона“, истог аутора.

Анализа је указала на озбиљан недостатак системске подршке развоју медијске и информационе писмености у школама овог кантона. Уз то, наставно особље се свакодневно суочава с огромном количином разноликог садржаја, ограниченим ресурсима и застарјелим уџбеницима. Овај приручник нуди конкретна рјешења и примјере како се, упркос наведеним изазовима, може радити с ученицима на темама медија и критичког промишљања медијских садржаја.

Приручник је првенствено намијењен наставницима и наставницама, али и библиотекарима, као подршка у осмишљавању и спровођењу наставних садржаја у вези с  МИП-ом. Настао је као резултат двију радионица одржаних у јуну и септембру 2024. године, током којих су учесници заједнички истраживали могућности за примјену предложених активности у настави.

Шта приручник садржи?

Публикација је богата практичним приједлозима, вјежбама и задацима које ученици могу одмах примијенити у учионици. Теме које обухвата укључују:

Креирање новинарске секције у школи – кроз теме као што су медији и информације, друштвене мреже, теорије завјере, анализа портала, писање вијести и коментара.

Вођено истраживачко учење – осам јасно дефинисаних фаза процеса од идеје до евалуације наученог.

Анализа фотографија – препознавање манипулативних елемената, анализа контекста и порука.

Разликовање чињеница и мишљења – вјежбе препознавања нетачних информација и критичког промишљања прочитаног.

Медији и стереотипи – освјештавање родних и других стереотипа присутних у медијима.

Комуникационе вјештине – нарочито у контексту радног мјеста и професионалног окружења.

Препознавање лажних информација – критичка анализа, процјена вјеродостојности и разликовање истине од манипулације.

Приручник је вриједан ресурс који наставницима и библиотекарима омогућава да кроз властите предмете и наставне јединице развијају код ученика медијску писменост и способност критичког мишљења.

Издавач приручника је организација „Центри цивилних иницијатива (ЦЦИ) Тузла“, а издат је током 2024. године.

Приручник преузмите овдје: