Уџбеник „Медијске комуникације“, ауторке Биљане Гагић Јевђовић, тематски прати наставни план и програм модула Медији који је од 2004. до 2020. године изучаван у оквиру предмета Српски језик, у другом разреду средњих стручних и техничких школа у Републици Српској.
Наставне јединице новине, радио, телевизија и филм издвојене су као посебна поглавља. Поглавље Увод у медије бави се функционисањем, улогом и дјеловањем медија у људском друштву и савременом свијету и помаже у лакшем схватању самог појма медија. Поглавље Нове технологије и медији говори о новим техничким и технолошким достигнућима који мијењају начин рада и постојања медија, а истовремено мијењају и човјеков однос према медијима и начин рецепције и конзумације медијских садржаја.
Уџбеник је намијењен средњошколцима и њиховим наставницима, који се током свог формалног образовања нису сусретали са тематиком медија, медијских комуникација и медијске писмености.
Није случајно што се модул Медији изучава у склопу предмета Српски језик. Знања и методика рада стечени при проучавању књижевног дјела могу се искористити у тумачењу медијских форми и њиховог значења, јер су и оне сложене, вишезначне и слојевите попут књижевног текста.
Поред теоријског дијела, уџбеник нуди и много примјера, конкретних задатака и вјежби кроз које ученици могу одмах да испробају и примијене стечена знања.
Узевши у обзир да се медији стално мијењају, уџбеник нуди и низ приједлога који могу помоћи професорима да сваке године користе нове и свјеже примјере, што ће њихов рад учинити стално актуелним. Ниједна вјежба или примјер нису обавезујући, већ само показују могуће начине приступа анализи медијских садржаја, тако да сваки наставник може да изабере нове и другачије примјере у складу с могућностима, ученичким интересовањима и струком за коју се школују.
Уџбеник је 2019. издало ЈП „Завод за уџбенике и наставна средства“ а. д. Источно Ново Сарајево.