Публикација Приручник за новинаре из области медијске и информацијске писмености др. Радмиле Рангелов Јусовић и Недима Крајишника намијењена је новинарима као помоћ у раду са дјецом из области медијске и информационе писмености.
Дружење са новинарима у школским учионицама је један од начина да се дјеца упознају са улогом медија у друштву и да разговарају о медијским садржајима. Приручник нуди новинарима низ препорука и савјета како и на који начин подучавати дјецу, како их заинтересовати за тему и подстаћи на критичко размишљање у којем ће закључивати, питати и истраживати.
Након упознавања са самом новинарском струком, у главном дијелу приручника се налазе савјети како путем школске редакције дјеци приближити новинарску редакцију и основне новинарске појмове (уредник, лектор, фотограф, чланак итд.).
Како настају вијести дјеци приближавају логику вијести уз неколико кључних питања (шта, ко, гдје, када, зашто и како), а која се односе на чињенице о самом догађају о којем је ријеч.
Напишите своју вијест је фаза у којој дјеца уче како ће то урадити уз занимљиве теме и групни рад, док у фази Побољшајте своје вијести уче шта треба да ураде да њихова вијест или чланак буду бољи.
У фази Зашто су чињенице важне? дјеца уче о важности изношења истинитих и релевантних информација и како да разликују чињенице од претпоставки или нечијег мишљења.
Веома је важна фаза у приручнику Доба нетачних и лажних информација (за старије ученике) која их кроз занимљиве примјере учи како не насјести на лажне информације.
У сљедећој фази Интервју дјеца се упознају са овим појмом, уз могућност да и сами на тренутак постану новинари/новинарке и да одглуме замишљени интервју.
Игра питања и Завршне активности ће показати колико су дјеца научила о новинарском послу и прављењу вијести.
На крају приручника се налази сажетак Кодекса за штампу и онлајн медије БиХ.
Публикацију је објавио Медицентар Сарајево у оквиру пројекта “Медији за грађане – грађани за медије”.
Приручник преузмите ОВДЈЕ.