Novost

GODINA RAZVOJA CHAT GPT-a – 1,7 MILIJARDI POSJETILACA U MJESEC DANA

Print Friendly, PDF & Email

Najnoviji naraštaj umjetne inteligencije za stvaranje teksta ‒ Chat GPT (Generative Pre-Trained Transformer) svakim danom bilježi sve više korisnika. Chat GPT je prototip robota za čavrljanje ili chatbota temeljenog na umjetnoj inteligenciji, koji može razumjeti prirodni ljudski jezik i isporučiti prilično detaljan tekst, nalik ljudski napisanom tekstu. Nakon što ga je Kompanija OpenAI, koja je izumila Chat GPT, u novembru 2022. godine učinila dostupnim korisnicima širom svijeta, on je zauvijek  promijenio smjer tehnologije i način na koji radimo.

Od svog izlaska Chat GPT bilježi rast i razvoj, a prva verzija je već dva puta unaprijeđena.

Istraživanje koje je objavila stranica NamePepper.com kaže da od augusta ove godine Chat GPT-u pristupa preko 180 miliona korisnika mjesečno, što je više za 80 posto, budući da je u januaru imao 100 miliona korisnika.

Chat GPT web-stranica je u oktobru imala 1,7 milijardi posjeta, u septembru 1,5 milijardi, a u augustu 1,4 milijarde posjeta.

Osnivač OpenAI-ja, čiji je proizvod Chat GPT, Sam Altman, u novembru je objavio da Chat GPT ima 100 miliona aktivnih korisnika sedmično. O rapidnom rastu govori i podatak da je Chat GPT pokrenut u novembru 2022. godine i da je za samo pet dana imao 5 miliona posjeta. Brzinu njegovog rapidnog rasta potvrđuje i podatak da je Facebooku trebalo 10 mjeseci, a Netflixu oko 3,5 godine da dosegnu milion korisnika.

Osim što se može koristiti putem pretraživača, postoji i aplikacija Chat GPT za iOS i Android koja je preuzeta preko 110 miliona puta.

OpenAIjev prihod je nedavno bio 1,3 milijarde dolara na godišnjem nivou, što znači da sada zarađuju preko 100 miliona dolara mjesečno.

Na osnovu nedavne ponude dionica zaposlenika, OpenAI ima vrijednost od 86 milijardi dolara.

U prilog sve većem rastu i korištenju ovog programa govori podatak da preko 92 posto kompanija s liste Fortune 500 koristi OpenAI platformu, a preko 2 miliona programera koristi njene API-je.

Iako još uvijek na našim prostorima, ali i u svijetu, šire mase nisu upoznate s Chat GPTom, najnovija istraživanja kažu da se glas o ovoj aplikaciji širi iz dana u dan.

Najpoznatiji je definitivno u SAD-u, gdje je čak 58 posto odraslih upoznato s Chat GPTom, iako ga malo njih zapravo koristi.

IZAZOVI ZA OBRAZOVANJE

Ono što zabrinjava i na šta upozorava akademska zajednica, jeste da su djeca školskog uzrasta i studenti vrlo dobro upoznati s Chat GPT aplikacijom, što potvrđuje i posljednje istraživanje u kojem je utvrđeno da među američkim tinejdžerima od 13 do 17 godina, jedan od pet njih kaže da je koristio Chat GPT da im pomogne u školskim zadacima. Također je utvrđeno da tinejdžeri misle da je u redu koristiti ga za: istraživanje novih tema (69%), rješavanje matematičkih problema (39%) i pisanje eseja (20%).

Preko 40 posto studenata kaže da koristi Chat GPT za svoje kurseve, a 39 posto budućih studenata kaže da ne bi razmišljalo o odlasku na koledž koji je zabranio Chat GPT i drugu umjetnu inteligenciju.

Polovina studenata (51%) vjeruje da je korištenje AI-alata kao što je Chat GPT za nastavu i ispite varanje, ali isto tako je 26 posto nastavnika uhvatilo svoje učenike da varaju koristeći Chat GPT, a 43 posto misli da će im to otežati posao.

Također, 1 od 3 studenta (30%) kaže da je koristio Chat GPT za ispunjavanje pismenih zadataka, a GPT-4 je čak polagao pravosudni ispit i ostvario dobar rezultat. S druge strane, prema nedavnom istraživanju Univerziteta Brigham Young, Chat GPT je pao na ispitu iz računovodstva.

MEDICINSKI SAVJETNIK

Ova aplikacija koristi se kod običnog stanovništva i za stvari za koje se umjetna inteligencija ne bi trebala koristiti. Tako čak 80 posto Amerikanaca koji koriste Chat GPT za savjete o terapiji misli da je efikasan.

Istraživanja pokazuju da kada je Chat GPT odgovarao na različita medicinska pitanja, bio je u mogućnosti da postigne 21 posto veći rezultat od ljekara, na osnovu kvaliteta odgovora koje su iznijeli ispitanici. Nadalje, gotovo polovina odgovora ocijenjena je kao empatična (45%), naspram manje od 5 posto odgovora ljekara.

Da se posjetioci poistovjećuju s Chat GPT-om govori i podatak da je 80 posto ispitanika reklo da bi donijeli istu procjenu bez Chat GPT-a, ali su istraživači otkrili da Chat GPT i dalje utiče na njihove odluke.

BOLJI REZULTATI U POSLOVANJU

S druge strane, Chat GPT nije loše rješenje ako se koristi na pravi način. Brojne kompanije svjedoče da su njihovi radnici postali produktivniji, a proizvodi dostupniji nakon uvrštavanja Chat GPT-a u poslove.

Kada je Chat GPT dodat u Microsoftov Bing, zabilježio je porast dnevnog prometa za 15 posto.

Osnivači Chat GPT-a rast očekuju tek u ovoj i narednim godinama. Naime, istraživanja koja su proveli pokazuju da 57 posto vlasnika poduzeća vjeruje da će Chat GPT povećati promet na njihovim web– stranicama, a 47 posto misli da će poboljšati njihov kredibilitet.

Istraživanje vlasnika poduzeća pokazalo je da 44 posto planira koristiti Chat GPT za prevođenje sadržaja na druge jezike, a svaki treći ga planira koristiti za pisanje sadržaja.

U istraživanju se navodi da su agenti za korisničku podršku u kompaniji Fortune 500 bili 14 posto produktivniji kada su mogli koristiti Chat GPT, a dobici su bili još značajniji za agente sa slabijim učinkom.

Cijelo istraživanje možete pogledati na: https://www.namepepper.com/chatgpt-users.