Usporedo sa razvojem digitalne tehnologije, mijenja se i način komuniciranja i suradnje u svim segmentima ljudske komunikacije. Okolnosti izazvane izbijanjem pandemije COVID-19 dovele su do naglog porasta popularnosti alata za suradnju i komuniciranje, među kojima izdvajamo platforme Zoom i MS Teams.
Prednosti alata za online suradnju i komuniciranje
Suvremeni način poslovanja i suradnje podrazumijeva timski rad, koji se u vremenu pandemije virusa COVID-19 morao prilagoditi novim uvjetima. Socijalna distanca i nemogućnost fizičkog kontakta uvjetovali su potpuno novi način rada i komuniciranja – rad na daljinu. Ovakav digitalizirani način obavljanja radnih zadataka oslanja se na primjenu informacijsko-komunikacijskih uređaja, između ostalog, i na primjenu alata za online suradnju i komuniciranje, koji fizički i prostorno udaljene pojedince okupljaju u isti digitalni prostor i tako ponovo uspostavljaju mogućnost komunikacije i suradnje u realnom vremenu. Na taj način, alati za online suradnju i komuniciranje omogućili su da se u uvjetima pandemije virusa COVID-19 održi kontinuitet nastavnog procesa na svim obrazovnim razinama. Pored toga, pokazali su se vrlo učinkovitim i za organizaciju online sastanaka i webinara. Aplikacije za online suradnju i komuniciranje koje su tijekom epidemije virusa COVID-19 stekle najveću popularnost jesu Zoom i MS Teams.
Zoom
Zoom je platforma za audio i videosastanke, konferencije i webinare, koju je 2011. godine kreirao kineski inženjer Eric Yuan za potrebe poslovnih poduzeća, obrazovnog i zdravstvenog sektora. Ogromnu popularnost ova platforma doživjela je posljednjih godina nakon izbijanja pandemije virusa COVID-19, poglavito zbog jednostavne i besplatne uporabe.
Zoom aplikacija omogućuje:
- 40 minuta besplatnog korištenja za maksimalno stotinu sudionika;
- pristup s različitih digitalnih uređaja (kompjutora, mobitela, tableta i dr.);
- dijeljenje ekrana (digitalnih sadržaja) s drugim sudionicima uz komentare;
- pisanje po ploči;
- pohranjivanje dokumenata na jednom mjestu i njihovu dostupnost svim sudionicima;
- snimanje sastanaka.
Proces kreiranja naloga je jednostavan i započinje na službenoj Zoom stranici izborom opcije SIGN UP, I’TS FREE, nakon čega se unose podatci o imenu i prezimenu, datumu rođenja i e-mail adresi. Po unošenju zaporke, korisnik se može priključiti sastanku za koji je dobio poziv, poslati link i pozvati druge sudionike da se pridruže, ili kreirati novi sastanak i o tome proslijediti potrebne informacije pozvanima.
Kao manjkavost aplikacije Zoom izdvajaju se problemi sigurnosti kao što su hakiranje zaporki, “upadi” na sastanke, nezaštićenost videopoziva i dr. Zoom radi na rješavanju ovih problema, a korisnicima daje upute za sigurnije korištenje.
MS Teams
Premda obje platforme omogućuju održavanje online sastanaka i videopoziva, dijeljenje ekrana i dokumenata, kao i pristup s kompjutorskih i mobilnih uređaja, prednost MS Teamsa ogleda se u tome što je ova platforma integrirana sa svim poznatim Microsoft aplikacijama, poput Officea 365, što korisnicima donosi dodatne mogućnosti za učinkovitu komunikaciju i suradnju.
Na službenoj stranici MS Teamsa nalaze se upute o načinu prijavljivanja i služenja aplikacijom, kao i upute kako preuzeti aplikaciju za rad na kompjutoru i mobilnim uređajima.
MS Teams je besplatan za potrebe održavanja online sastanaka u trajanju do 60 minuta za maksimalno 100 sudionika, za čavrljanje i videočavrljanje i za skladištenje digitalnih sadržaja do 10 GB zajedničkog i 2 GB osobnog prostora u oblaku. Uz to, donosi visoke sigurnosne standarde.
Nesumnjivo je da će Zoom, MS Teams i druge aplikacije za suradnju i komuniciranje s vremenom imati sve veću primjenu kako u poslovnom, obrazovnom, tako i u drugim segmentima društvenog života, da će se unapređivati kvaliteta i opseg usluga koje one pružaju, te da će ljudska interakcija sve više biti digitalna.