Istraživanje o medijskim navikama djece i stavovima roditelja provedeno je u suradnji Regulatorne agencije za komunikacije i UNICEF-a, kako bi se prvi put u Bosni i Hercegovini dobili deatljni podatci o tome kako djeca i mladi koriste medije i koji su stavovi roditelja o tome.
Istraživanje je provela profesionalna agencija za ispitivanje javnog mnijenja, istraživanje tržišta i konsulting Custom Concept (CC) u lipnju i srpnju 2020. godine, na temelju različitih međunarodnih iskustava prilagođenih trenutačnom vremenu i bh. kontekstu, na statistički reprezentativnom uzorku od cca. 4.000 djece i roditelja. S obzirom na to da se medijske navike djece uvelike razlikuju ovisno o njihom uzrastu i stupnju razvoja, podatci prikupljeni istraživanjem prikazani su po sljedećim skupinama: djeca uzrasta 0 ‒ 3, 4 ‒ 6, 7 ‒ 10, 11 ‒ 14, 15 ‒ 18 godina starosti, te i roditelji/staratelji djece.
Istraživanje je obuhvatilo sljedeće tematske cjeline:
- pristup medijima ‒ način na koji djeca i mladi pristupaju medijima, uključujući i online platforme,
- sadržaji koje djeca gledaju/prate/slušaju/kreiraju,
- količina vremena provedenog uz različite medije,
- pravila za korištenje medija i nadzor roditelja, te
- znanje i učenje o medijima.
Rezultati istraživanja omogućuju svim zainteresiranim sudionicima, kao što su kreatori medijskih politika, medijska i informacijsko-komunikacijska industrija, nevladine organizacije, obrazovne i zdravstvene institucije, međunarodna zajednica i dr., da u skladu s njima definiraju svoje ključne programske zadatke, strategije i aktivnosti koje će dovesti do poboljšanja u načinu na koji djeca i mladi u BiH koriste medije i IKT, što će povećati njihovu sigurnost i opću dobrobit. Također, istraživanje daje informacije potrebne za daljnji razvoj medijskog regulatornog okvira, a posebice aktivnosti RAK-a i UNICEF-a, kao i boljim komunikacijskim aktivnostima i jačanju medijske i informacijske pismenosti djece i roditelja u BiH.
Finalno izvješće o rezultatima istraživanja „Medijske navike djece i stavovi roditelja“ objavljeno je u listopadu 2020. godine, a u nastavku vam donosimo pet infografika koje na slikovit način sumiraju najvažnije rezultate istraživanja.
Preuzmite Medijske navike djece i stavovi roditelja (B/H/S)
Preuzmite Children’s media habits and parental Attitudes (ENG)