Premda sve rjeđe u uporabi, tiskani mediji pozitivno utječu na razvoj kognitivnih i jezičnih sposobnosti djeteta i doprinose razvoju čitateljskih navika i pismenosti kod djece.
U vremenu u kojem su djeci dostupni mnogi elektronski uređaji (pametni telefon, tablet, smart TV i dr.) interesiranje djece za tiskane medije rapidno opada. Istraživanje o medijskim navikama djece i stavovima odraslih koje su 2019. godine proveli Regulatorna agencija za komunikacije i UNICEF u BiH pokazalo je da pozornost djece uzrasta od 7 do 18 godina daleko više privlače pametni telefoni, boravak na internetu, TV program i igranje igrica nego čitanje knjiga, slikovnica, stripova, novina i časopisa. Kad je riječ o djeci uzrasta od 7 do 18 godina u Bosni i Hercegovini, rezultati navedenog istraživanja pokazali su da osam od deset djece svakodnevno koristi mobilni telefon, otprilike isto toliko djece svakodnevno boravi na internetu, sedam od deset djece svakodnevno gleda TV program i četiri od deset djece svakodnevno igra igrice. S druge strane, manje od 10% djece svakodnevno čita knjige/slikovnice/stripove, dok novine ili časopise svakodnevno ne čita gotovo nitko (1%).
Online mediji preuzeli su primat i na polju informiranja o zbivanjima u zemlji i svijetu. Istraživanje je pokazalo da većina djece uzrasta od 11 do 18 godina kao glavni izvor informacija koristi društvene mreže (60%), online portale (25%) i televiziju (23%) dok svega 2% djece u te svrhe koristi tisak. Kad je riječ o djeci mlađeg uzrasta, anketa roditelja pokazala je da knjige, slikovnice i stripove svakodnevno čita 9% djece uzrasta 4 do 6 i 7 do 10 godina. Ova statistika neizravno nam govori da i roditelji gube interesiranje i svijest o tome koliko je važno da redovito čitaju svojoj djeci. Budući da tiskani mediji igraju važnu ulogu u spoznajnom, mentalnom i emocionalnom razvoju djeteta roditelji, škole, knjižnice, ali i ostale institucije koje su na različite načine nadležne za odgoj i obrazovanje djece, trebali bi se aktivnije posvetiti razvijanju ljubavi prema pisanoj riječi kod djece. O tome zašto i kako roditelji mogu pomoći svojoj djeci da zavole čitanje saznajte ovdje.
U Bosni i Hercegovini redovito izlaze dječji časopisi namijenjeni djeci predškolskog i školskog uzrasta. Puni su pozitivnih, obrazovnih i korisnih informacija, prate nastavni plan i program i primjereni su uzrastu učenika. Škole imaju aktivnu ulogu u promociji dječjih časopisa budući da se neki od njih distribuiraju putem škola, odnosno preporučuju učenicima na redovito čitanje i pretplatu. Neki od najčitanijih dječjih časopisa u BiH su časopisi Ježurko („Mali Ježurko“, „Ježurko 1, 2, 3, 4“, „Moj fazon“) kao i časopisi novinsko-izdavačke kuće „Sezam“ (Kolibrić, Palčić i 5+).
Jedan od načina na koje možemo podstaknuti dječju ljubav prema čitanju jeste tako što ćemo im pružiti priliku da objave ono što su sami napisali. Imajući to na umu, dječji časopisi posebnu pozornost posvećuju dječjem stvaralaštvu, dječjim kreativnim idejama i djelima. Pored toga, mnoge škole organiziraju literarne ili novinarske sekcije, koje djecu uče vještinama i tajnama kreativnog pisanja, odnosno daju djeci priliku da samostalno, uz pomoć nastavnika/ca, pripremaju i uređuju novine, koje opet promoviraju učenička postignuća i zanimljive sadržaje iz (školskog) života.
Posebnu formu tiskanih medija koju nazivaju i „deveta umjetnost“ predstavlja strip. Udruga „Deveta dimenzija“ posvećena je unapređenju i popularizaciji svih oblika stripa, produkciji u oblasti stripa, ali i edukaciji mladih na polju stripa putem organiziranja strip-škola i tečaja.
Još jedan od načina na koji bi se djeci u sklopu nastavnih aktivnosti mogli približiti tiskani mediji jeste organiziranje posjeta izdavačkim kućama i novinskim redakcijama i upoznavanje s procesima u kojima nastaju tiskani mediji. U tom kontekstu, Mediacentar Sarajevo pripremio je zanimljiv i poučan videoserijal, u kojem novinari/ke iz BiH na zanimljiv način predstavljaju tipičan radni dan u svojim medijskim kućama i tako upoznaju djecu i mlade s načinom na koji funkcioniraju mediji na lokalnoj, regionalnoj i državnoj razini. U okviru videoserijala, između ostalih, dvije novinske kuće Oslobođenje i Nezavisne novine predstavile su svoj rad i istaknule važne segmente novinarskog posla u tiskanom mediju. Kroz prikazane videopriloge djeca, između ostalog, imaju priliku upoznati se sa značenjem termina kao što su novinar, urednik, tema, informacija, reportaža, komentar, tehnička priprema, montaža i dr. kao i sa samom dinamikom nastajanja novina, te da nauče zbog čega je važno istinito, objektivno i profesionalno izvještavanje u svim formama novinarstva.