Novost

Kako se škole mogu uključiti u kampanju „Dani medijske i informacijske pismenosti: Digitalno snažni“

Print Friendly, PDF & Email

Ovogodišnja kampanja Dani medijske i informacijske pismenosti održat će se pod motom „Digitalno snažni“ od 26. listopada do 5. studenog 2024. godine širom zemlje. Kampanju od 2020. godine organizira Regulatorna agencija za komunikacije u suradnji i uz sudjelovanje članica Mreže za medijsku i informacijsku pismenost.

Kampanja je pokrenuta s ciljem isticanja društvenog značaja medijske i informacijske pismenosti i promidžbe projekata različitih sudionika u ovom području, po uzoru na slične tematske kampanje u drugim državama, ali i regionalne i globalne kampanje kao što su EU Media Literacy Week ili UNESCO-ov Globalni tjedan MIP-a.

U kampanju se škole mogu uključiti na različite načine:

  • organiziranjem posjeta učenika medijskoj kući ili kompaniji koja se bavi pružanjem informacijsko-komunikacijskih usluga,
  • organizacijom predavanja ili diskusije na neku od aktualnih i učenicima zanimljivih tema iz domene medijske i informacijske pismenosti u okviru nastave ili izvannastavnih aktivnosti, a za što se mogu koristiti i resursi s web-stranice www.medijskapismenost.ba,
  • projekcijom filma ili drugih edukativnih audiovizualnih medijskih sadržaja kao osnova za diskusiju na teme iz područja medijske i informacijske pismenosti u prostorijama škole,
  • animiranjem učenika da izrade jednominutni videoklip sa svojim pogledom na online rizike i metodama zaštite koje koriste i objave ga na društvenim mrežama koristeći hashtag #GlobalMILWeek,
  • kreiranjem medijskih sadržaja različitih formata kao što su tekstovi za školske novine, web-stranicu škole, naloge na društvenim mrežama škole, za web-stranicu medijskapismenost.ba, posteri, mimovi i sl. na temu ovogodišnje kampanje „Digitalno snažni“ uz mentorsku pomoć nastavnika,
  • animiranjem učenika, članova novinarskih ili sličnih sekcija da napišu tekst za web-stranicu medijskapismenost.ba u kojem bi svojim vršnjacima preporučivali kvalitetne medijske sadržaje namijenjene njihovom uzrastu kao što su prikazi filmova, videoigara, podcasta, aplikacija i drugih edukativnih sadržaja,
  • organiziranjem izložbe likovnih radova, fotografija, postera i sl. na teme iz područja medijske i informacijske pismenosti u holu škole,
  • animiranjem školskih sekcija da kreiraju sadržaje ili organiziraju aktivnosti na teme iz područja medijske i informacijske pismenosti,
  • poticanjem učenika da jedan tjedan vode dnevnik svojih medijskih navika, analiziraju ih, kao i emocije vezane za korištenje i kreiranje medijskih sadržaja,
  • nastavnici se mogu uključiti na Europsku obrazovnu platformu za škole (ESEP) i najveću zajednicu nastavnika u Europi eTwinning platformu koje podržava Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i profesionalno se usavršavati kroz sudjelovanje u eTwinning projektima, webinarima i seminarima,
  • učenici se mogu poticati na kritičko razmišljanje na eTwinning platformi, kroz projekte i suradnju, pri čemu nastavnici igraju ključnu ulogu u podučavanju učenika kako da razlikuju pouzdane informacije od lažnih vijesti i dezinformacija,
  • organizacijom tematskog predavanja za roditelje, nastavnike ili tematskog roditeljskog sastanka na temu djeca i mediji,
  • animiranjem školskih knjižnica da se uključe u obilježavanje kampanje,
  • organiziranjem debate na temu primjene umjetne inteligencije u obrazovanju po uzoru na UNESCO-ovu seriju MIP debata za mlade 2024 u školama koje imaju debatne klubove,
  • posjetom „Sajmu medijske i informacijske pismenosti“ 04. i 05. 11. u Europe Houseu u Sarajevu.