Nauči šta je medijska pismenost, napravi kreativni sadržaj i možeš dobiti vrijedan poklon!
ŠTO JE GOVOR MRŽNJE?
- Govor mržnje podrazumijeva pogrdne i ružne riječi, izraze, imena i nazive utemeljene na određenim osobinama pojedinih ljudi, skupina ili populacije koje oni samostalno ne mogu izabrati, a izražene u svrhu da se određena osoba, skupina ili populacija ismijava, etiketira ili kleveće.
- Govor mržnje svakodnevno je prisutan u političkom životu, medijima i društvenim mrežama, a poruke mržnje vidljive gotovo na svakom mjestu na javnim površinama. Njemu su izloženi pojedinci, skupine ljudi, pa čak i cijele zajednice.
- Razvoj novih tehnologija i interneta omogućio je brže širenje govora mržnje bez mogućnosti efikasne kontrole. Online govor mržnje je postao svakodnevica bh. života, a samim time vrlo opasan za izgradnju demokratskog, savremenog i sigurnog društva.
ZNATE LI ŠTO JE MEDIJSKA PISMENOST I ZAŠTO JE ONA VAŽNA?
- Medijska pismenost može se definirati kao mogućnost pristupa, analize, kritičkog vrjednovanja i stvaranja novog medijskog sadržaja, odnosno plasman poruka posredstvom medija.
- Medijska pismenost je multimedijalna aktivnost, te zahtijeva razvijanje etičkih, estetskih i filozofskih vještina i znanja.
- Medijska pismenost ne bi se trebala ograničiti samo na učenje o alatima i tehnologijama, nego bi trebala biti usmjerena na to da građani steknu vještine kritičkog razmišljanja potrebne za prosudbu, analizu složenih stanja i prepoznavanje razlike između mišljenja i činjenica.
- Kritičko razmišljanje jedno je od najvažnijih elemenata koje podrazumijeva medijska pismenost. Ono omogućuje publici da donosi neovisni sud o nekom medijskom sadržaju.
- Za medijsku pismenost potrebno je kritičko razumijevanje medijskog sadržaja.
ZNATE LI RAZLIKU IZMEĐU INFORMACIJE, DEZINFORMACIJE I MISINFORMACIJE?
Dezinformacije su informacije koje su netačne i namjerno stvorene kako bi obmanule javnost, naštetile nekoj osobi, organizaciji, društvenoj skupini, državi, a sve u cilju ostvarivanja nekih interesa (npr. ekonomski ili politički).
Lažne vijesti su pogrešne informacije upakirane na način da izgledaju kao prava vijest s ciljem da zavaraju čitatelje radi financijske ili ideološke dobiti.
Misinformacije su pogrešne informacije, ali nisu došle s namjerom da nanose štetu. Najčešće se plasiraju i prenose iz neznanja, jer ih ljudi nisu prepoznali kao pogrešne informacije.
Malinformacije su zlonamjerne informacije. To su točne informacije ali se plasiraju da se nanese šteta nekoj osobi ili organizaciji, npr. plasiranje nečijih intimnih fotografija i videa.
Nauči šta je medijska pismenost, napravi kreativni sadržaj i možeš dobiti vrijedan poklon!
Kreiraj pozitivnu priču iz tvoje lokalne zajednice, a način biraš ti:
- Napisati pozitivnu priču (max. 2 strane)
- Napraviti foto-priču (do 30 fotografija)
- Snimiti videozapis (do 60 sec)
I osvoji vrijedan poklon:
Svoje radove šaljite na:
Upoznajte stručni žiri:
- Melisa Durak – Stručnjak za komunikacije i upravljanje projektima. #UNESCO u BiH projekt #SocialMedia4Peace – suradnica za komunikacije, radne aktivnosti i druge interese. Bavi se odnosima s javnošću i medijima, te ima stručno iskustvo u svim aspektima upravljanja, koordinacije projekata, implementacije i razvoja komunikacijskih planova i programa.
- Prof.dr. Ljiljana Đukanović – Znanstvena direktorica u portugalskoj zdravstveno-tehnološkoj tvrtki. Bavila se i istraživanjem u raznim biotehnološkim tvrtkama, radila kao neovisna analitičarka za veliku multinacionalnu farmaceutsku tvrtku. Stekla je zvanje doktora znanosti u području molekularne biologije u Španjolskom nacionalnom centru za istraživanje raka. Iza nje je mnogobrojno i međunarodno profesionalno iskustvo i obrazovanje s izvanrednim akademskim uspjesima i brojnim nagradama.
- Alen Ćorović – Izvršni direktor marketinške agencije Republic, posjeduje 25 godina iskustva u radu, 11 godina novinarstva i 14 godina odnosa s javnošću. Ima dugogodišnje iskustvo u planiranju i implementiranju komunikacijskih strategija i projekata iz područja marketinga i odnosa s javnošću, te izvanredno razumijevanje tržišnih trendova, prodaje i marketinga na bh. i regionalnom tržištu.
Kontaktirajte nas
Regulatorna agencija za komunikacije
Pratite nas na društvenim mrežama
@2022 - Sva prava zadržana