Studija pod nazivom „Osnove digitalne medijske pismenosti – informacijski poremećaj i dezinformiranje u kontekstu Bosne i Hercegovine“ autora Martine Čepmen, Rikardo Kastelini da Silve i Joane Avadani polazi od toga da ubrzani razvoj tehnologije donosi nove prilike za povezivanje, stvaranje, interakciju i podjelu informacija, čineći da pojedinci više nisu samo primatelji medijskog sadržaja, već i njegovi kreatori i distributeri. Međutim, takve prilike popraćene su izazovima, kao što su dezinformacije i globalni informacijski poremećaj. Poseban osvrt studija pravi na to kako navedeni fenomeni utječu na medijski prostor u Bosni i Hercegovini.
Studija je pokazala da je borba protiv dezinformacija višestruk problem, te da rješenja moraju podrazumijevati angažman niza različitih aktera u dužem vremenskom razdoblju, kao i primjenu različitih pristupa, među kojima i promoviranje vještina i znanja iz područja medijske i informacijske pismenosti. Medijska i informacijska pismenost obuhvaća različita područja, te treba voditi računa da kreatori politika i oni koji su pozvani da oblikuju tijek digitalne evolucije i budućnost zemlje – kroz formuliranje pravnih normi i politika – budu upoznati s najnovijim pristupima i inicijativama na međunarodnoj razini, te da budu spremni i sposobni da u Bosni i Hercegovini kreiraju ambijent u kojem se poštuju sva ljudska prava, uključujući pravo na slobodu izražavanja.
Najzad, studija daje detaljne praktične savjete i smjernice za nastavnike i edukatore, predstavljajući aktivnosti i materijale pogodne za korištenje u nastavnom procesu, u obradi najvažnijih problema iz područja medijske i informacijske pismenosti.
Studija je objavljena 2022. godine uz podršku Vijeća Europe i projekta pod nazivom „Medijska i informacijska pismenost: za ljudska prava i demokraciju“ u okviru Akcijskog plana Vijeća Europe za Bosnu i Hercegovinu za razdoblje 2018-2021 i dostupna je na linku:
Verzija teksta na engleskom jeziku: 1680a87f85 (coe.int)
Verzija teksta na lokalnim jezicima: 1680a87fac (coe.int)