Regulatorna agencija za komunikacije je u svojstvu koordinatora aktivnosti neformalne mreže sudionika u području medijske i informacijske pismenosti (MIP), 6. listopada 2022. godine organizirala peti po redu (online) sastanak institucija i organizacija aktivnih u području MIP-a u Bosni i Hercegovini, kojem su nazočila 23 sudionika.
Na dnevnom redu sastanka bila je razmjena informacija o realiziranim i planiranim aktivnostima različitih sudionika u području MIP-a, te predstojeća dvodnevna konferencija povodom Dana medijske i informacijske pismenosti.
Agencija je najprije naglasila da aktivno sudjelovanje svih sudionika neformalne mreže za MIP postaje sve važnije i da uloga mreže postaje sve značajnija, što dovodi do potrebe formaliziranja njezinog rada. Posebno je istaknuta suradnja Agencije s međunarodnim partnerima, prvenstveno Vijećem Europe i UNESCO-om, te da će buduće aktivnosti zahtijevati još veću suradnju, ali i proaktivno djelovanje svih sudionika uključenih u Mrežu za MIP. Također je naglašeno da će Agencija kao administrator i dalje voditi ovaj proces i biti ključna karika prema donositeljima odluka i međunarodnim partnerima. Agencija je predstavila svoje aktivnosti u području MIP-a u 2022. godini, a posebno Odsjeka za sadržaje i medijsku pismenost, koji je u okviru Agencije formiran 2019. godine. Istaknuto je da je pored redovitih aktivnosti na promociji MIP-a koje uključuju održavanje web-stranice www.medijskapismenost.ba, redigiranje stručnih tekstova iz područja MIP-a, te objavljivanje objava na društvenim mrežama, Agencija u 2022. godini uključena u dva velika projekta: projekt Vijeća Europe „Medijska pismenost za ljudska prava i demokraciju“ i interni projekt Agencije „Zaštita djece na internetu u sustavima dozvola RAK-a“, koja su prezentirana na sastanku.
Agencija je najavila kampanju u okviru Dana medijske i informacijske pismenosti koja će se u organizaciji Agencije i Vijeća Europe i uz sudjelovanje članica Mreže za MIP održati od 23. do 30. listopada 2022. godine pod motom „Medijska i informacijska pismenost za ljudska prava i demokraciju“, te pozvala sudionike da se u okviru svojih nadležnosti i mogućnosti aktivno uključe u kampanju. Agencija će pružiti potporu u smislu koordinacije i promoviranja njihovih aktivnosti na web-platformi Agencije i na društvenim mrežama. Agencija će u cilju pregleda svih aktivnosti koje će se u Bosni i Hercegovini realizirati u Tjednu medijske i informacijske pismenosti sudionicima dostaviti prijavu za sudjelovanje u kampanji, a kao središnji događaj kampanje, najavljena je dvodnevna konferencija u organizaciji Agencije i Ureda Vijeća Europe u okviru koje će se održati dvije radionice i Sajam medijske i informacijske pismenosti, čiji je sadržaj ukratko predstavljen. Svim radio i TV-stanicama u Bosni i Hercegovini bit će upućen poziv za sudjelovanje u kampanji povodom Dana medijske i informacijske pismenosti, u koju se mogu uključiti produkcijom i emitiranjem različitog sadržaja s temema iz MIP-a.
Asocijacija za medijsku edukaciju „Mediana“ iz Tuzle predstavila je projekt s temom unaprjeđenja kompetencija medijske pismenosti nastavnika u osnovnim i srednjim školama, koji je završen početkom 2022. godine i posebno istakla edukaciju iz područja medijske pismenosti, koju je za sve odgajatelje predškolskog uzrasta iz Tuzlanskog kantona oragnizirao Pedagoški zavod. S tim u vezi, predloženo je i održavanje radionice za učitelje i učiteljice s temom medijske pismenosti u okviru Dana medijske i informacijske pismenosti u radu s roditeljima kad je u pitanju medijska pismenost. Potom su razmijenjena iskustva sudionika kada je u pitanju rad s roditeljima u području MIP-a. Također, istaknuta je potreba da informacije koje se tiču potencijalnih donatora i grantova u vezi projekata iz područja MIP-a budu na neki način dostupne, jer su aktivnosti asocijacije „Mediana“ usmjerene na podizanje svijesti o važnosti MIP-a, te bi transparentnost javnih poziva predstavljala veliku pomoć pri apliciranju za već planirane projekte. Agencija je podržala prijedlog i istakla da bi informacije o grantovima za takve projekte, koje bi proslijedili njezini međunarodni partneri, mogla učiniti dostupnima u okviru web-stranice www.medijskapismenost.ba.
Vijeće Europe BiH najavilo je održavanje panel-prezentacije studije o digitalnoj medijskoj pismenosti koja će se održati 25. listopada 2022. godine u okviru Dana medijske i informacijske pismenosti. Iako sudija još nije objavljena, dio koji bi se mogao izdvojiti na radionici odnosi se na vodič za edukatore u pogledu dezinformacija i digitalne medijske pismenosti.
Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Banjaluci najavio je da će Fakultet političkih znanosti u suradnji s Filozofskim fakultetom, Mediacentrom Sarajevo i Regulatornom agencijom za komunikacije održati predavanje za roditelje u okviru Tjedna medijske i informacijske pismenosti i predstavljena su iskustva Fakulteta kada je u pitanju komunikacija s roditeljima. Istaknut je projekt „Kroz digitalni svijet do digitalnih kompetencija“ koji Fakultet političkih znanosti realizira u suradnji s Filozofskim fakultetom. S obzirom na to da je u osnovnim školama u Republici Srpskoj uveden predmet „Digitalni svijet“ koji pohađaju učenici drugih i trećih razreda, cilj istraživanja je da se kroz fokus-skupine učitelja i učenika dođe do saznanja o razini zadovoljstva i učinkovitosti ovog predmeta, kao i kompetenciji nastavnika koji ga izvode.
Agencija se potom osvrnula na projekt Mediacentra Sarajevo i organizacije Transtions u koji je uključena Druga gimnazija Sarajevo u okviru kojeg je planirana panel-diskusija s nastavnicima, roditeljima i učenicima na temu društvenih mreža i utjecaja influensera na kreiranje slike o sebi i predloženo je da Druga gimnazija videomaterijal sa spomenute panel- diskusije predstavi u okviru Sajma MIP-a. Iz Druge gimnazije su istakli da su temu panel- diskusije „Influenseri i selfimagening“ predložili učenici i da je planirana izrada edukativnog videomaterijala s tog događaja, koji je još uvijek u fazi pripreme. Također je sugerirano da se edukativni materijali iz područja MIP-a koji su dostupni na internetu ukoliko je moguće dostave školama i u printanom izdanju. Agencija je pozvala sudionike da materijale dostave Agenciji, kako bi bili promovirani putem web-stranice i društvenih mreža Agencije.
Na kraju, Agencija je pozvala sve članice Mreže za MIP da putem web-stranice www.medijskapismenost.ba, koju mogu smatrati i svojom web-stranicom, objavljuju i razmjenjuju materijale s temama iz područja MIP-a.