Pozicijska studija Medijska i informacijska pismenost u sistemima obrazovanja u Bosni i Hercegovini – Hibridni model višekomponentne integracije nastala je 2021. godine kao odgovor na višegodišnje promišljanje i rad na unapređenju medijske i informacijske pismenosti u sustave obrazovanja u Bosni i Hercegovini. U studiji je dat kratak osvrt na strateške odrednice nekoliko modela integracije i predstavljen je hibridni model višekomponentne integracije. Ovaj inkluzivni model uključuje vodoravnu i okomitu integraciju, obuhvaća različite segmente obuke za nastavnike, uz pažljivo planiranje usklađeno s ciljevima i procjenom obrazovnog programa i ističe važnost podizanja svijesti u BiH o značaju MIP-a i strateškog planiranja svih aktera uključenih u integraciju MIP-a u obrazovne sustave.
Studiju je izradio Institut za društvena istraživanja Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu nakon višegodišnjeg zajedničkog rada multidisciplinarne skupine istraživača iz Bosne i Hercegovine i regije, uz suradnju s Odsjekom za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, te kontinuirani značajan doprinos Univerziteta u Istočnom Sarajevu, Sveučilišta u Mostaru i Univerziteta u Banjoj Luci. Dokument je nastao u sklopu projekta: “Izgradnja povjerenja u medije u Jugoistočnoj Europi i Turskoj, faza 2“ uz financiranje EU-UNESCO-a.