Radio je djeci lako dostupan medij, uz koji mogu razviti mnoge potencijale, zabaviti se, obrazovati, ali i aktivno učestvovati u nastajanju radijskog dječijeg programa.
Razvojem novih tehnologija, radio kao medij je zanemaren i nedovoljno iskorišten, kako u svakodnevnom životu djece, tako i u njihovom obrazovanju.
Istraživanje Regulatorne agencije za komunikacije i UNICEF-a Bosne i Hercegovine Medijske navike djece i stavovi roditelja je pokazalo da samo 9,2% djece na raspolaganju ima radioaparat u domaćinstvu i da rijetko posjeduju svoj vlastiti. Međutim, za slušanje radioprograma nije neophodno posjedovati radioprijemnik, jer se radijski sadržaji mogu pratiti na telefonu, tabletu, komjuteru i smart TV uređaju.
Jedan od segmenata nastave medijske pismenosti je razumijevanje djece i mladih o tome kako funkcioniraju mediji. Smjernice o korištenju medija, informacijsko-komunikacijskih tehnologija i vremenu koje djeca provode pred ekranom u preporukama odgajateljima i nastavnicima ističu potrebu da sadržaj medijskog obrazovanja u školi treba da obuhvati ključne aspekte medija: njihovu ulogu i funkciju, vrste medija i karakteristike, funkcioniranje i organizaciju medija, te utjecaj etičkih faktora na medijski sadržaj i važnost etičkih smjernica pri kreiranju medijskog sadržaja.
Dobar i efikasan način da se djeci približi radio kao medij je da u sklopu nastavnih aktivnosti posjete jednu radiostanicu i upoznaju se sa procesima u kojima nastaje radijski program i da možda sami učestvuju u stvaranju jedne dječije radioemisije.
Mediacentar Sarajevo donosi videoserijal, u kojem novinarke i novinari iz BiH na zanimljiv i koristan način predstavljaju jedan tipičan radni dan u svojim medijskim kućama i tako upoznaju djecu i mlade sa načinom na koji funkcioniraju mediji na lokalnom, regionalnom i državnom nivou.
Dvije bosanskohercegovačke radiostanice, Radio Active Zenica i Trend Radio su pokazale kako nastaje radioprogram u njihovim redakcijama i istakli važne segmente potrebne za stvaranje radijskog sadržaja, dobru novinarsku i tehničku pripremu, te međusobnu saradnju pri kreiranju radijskog programa. Kroz prikazane videopriloge, djeca se mogu upoznati sa radom community radija i nezavisne radiostanice, saznati da se radioprogram pored zemaljskog signala može pratiti i putem interneta, te da radiostanice uglavnom imaju svoje web-portale i stranice na društvenim mrežama. Također, djeca se mogu upoznati sa terminima kao što su privatno vlasništvo, marketing, urednik i dr.
Videopriloge o radiostanicama možete pogledati ovdje: