Ovogodišnja kampanja Dani medijske i informacijske pismenosti održat će se pod motom „Digitalno snažni“ od 26. oktobra do 05. novembra 2024. godine širom zemlje. Kampanju od 2020. godine organizira Regulatorna agencija za komunikacije u saradnji i uz učešće članica Mreže za medijsku i informacijsku pismenost.
Kampanja je pokrenuta s ciljem isticanja društvenog značaja medijske i informacijske pismenosti i promocije projekata različitih aktera u ovoj oblasti, po uzoru na slične tematske kampanje u drugim državama, ali i regionalne i globalne kampanje kao što su EU Media Literacy Week ili UNESCO-ova Globalna sedmica MIP-a.
U kampanju se škole mogu uključiti na različite načine:
- organiziranjem posjete učenika medijskoj kući ili kompaniji koja se bavi pružanjem informacijsko-komunikacijskih usluga,
- organizacijom predavanja ili diskusije na neku od aktuelnih i učenicima interesantnih tema iz domena medijske i informacijske pismenosti u okviru nastave ili vannastavnih aktivnosti, a za šta se mogu koristiti i resursi s web-stranice www.medijskapismenost.ba,
- projekcijom filma ili drugih edukativnih audiovizuelnih medijskih sadržaja kao osnova za diskusiju na teme iz oblasti medijske i informacijske pismenosti u prostorijama škole,
- animiranjem učenika da izrade jednominutni videoklip sa svojim pogledom na online rizike i metodama zaštite koje koriste i objave ga na društvenim mrežama koristeći hashtag #GlobalMILWeek,
- kreiranjem medijskih sadržaja različitih formata, kao što su tekstovi za školske novine, web-stranicu škole, naloge na društvenim mrežama škole, za web-stranicu medijskapismenost.ba, posteri, mimovi i sl. na temu ovogodišnje kampanje „Digitalno snažni“ uz mentorsku pomoć nastavnika,
- animiranjem učenika, članova novinarskih ili sličnih sekcija da napišu tekst za web-stranicu medijskapismenost.ba u kojem bi svojim vršnjacima preporučivali kvalitetne medijske sadržaje namijenjene njihovom uzrastu, kao što su prikazi filmova, videoigara, podcasta, aplikacija i drugih edukativnih sadržaja,
- organiziranjem izložbe likovnih radova, fotografija, postera i sl. na teme iz oblasti medijske i informacijske pismenosti u holu škole,
- animiranjem školskih sekcija da kreiraju sadržaje ili organiziraju aktivnosti na teme iz oblasti medijske i informacijske pismenosti,
- podsticanjem učenika da jednu sedmicu vode dnevnik svojih medijskih navika, analiziraju ih, kao i emocije vezane za korištenje i kreiranje medijskih sadržaja,
- nastavnici se mogu uključiti na Evropsku obrazovnu platformu za škole (ESEP) i najveću zajednicu nastavnika u Evropi eTwinning platformu koje podržava Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i profesionalno se usavršavati kroz učešće u eTwinning projektima, webinarima i seminarima,
- učenici se mogu podsticati na kritičko razmišljanje na eTwinning platformi, kroz projekte i saradnju, pri čemu nastavnici igraju ključnu ulogu u podučavanju učenika kako da razlikuju pouzdane informacije od lažnih vijesti i dezinformacija,
- organizacijom tematskog predavanja za roditelje, nastavnike ili tematskog roditeljskog sastanka na temu djeca i mediji,
- animiranjem školskih biblioteka da se uključe u obilježavanje kampanje,
- organiziranjem debate na temu primjene vještačke inteligencije u obrazovanju po uzoru na UNESCO-ovu seriju MIP debata za mlade 2024 u školama koje imaju debatne klubove,
- posjetom „Sajmu medijske i informacijske pismenosti“ 04. i 05. 11. u Europe Houseu u Sarajevu.