Regulatorna agencija za komunikacije (Agencija) u saradnji sa Kancelarijom Vijeća Evrope organizuje
Konferenciju o medijskoj i informacijskoj pismenosti, 25. i 26. oktobra, u okviru kampanje „Dani
medijske i informacijske pismenosti u Bosni i Hercegovini“ (23-30. oktobra 2022. godine).
Jedan od centralnih događaja kampanje biće dvodnevna konferencija u Sarajevu u okviru koje će biti
realizovana radionica „Primjena, unapređenje i promovisanje evropskih i međunarodnih standarda
MIP-a u BiH“. Nakon radionice, biće predstavljene studije i strateški dokumenti izrađeni u okviru
projekta Vijeća Evrope „Medijska i informacijska pismenost: za ljudska prava i demokratiju“
namijenjeni kreatorima politika, nastavnicima, ali i svima koji su angažovani na polju promovisanja
MIP u BiH.
U okviru dvodnevne konferencije održava se i “Sajam medijske i informacijske pismenosti” na kojem
će biti prezentovani materijali na temu medijske i informacijske pismenosti različitih partnerskih
organizacija, kao i materijali i istraživanja koje je Agencija realizovala u okviru projekta “Zaštita djece
na internetu u sistemu korisnika dozvola Regulatorne agencije za komunikacije”.
Premijerno će biti prikazani video spotovi pod sloganom „Edukacijom do sigurnosti djece na
internetu“, te ćemo time ozvaničiti kampanju i projekat koji Agencija intenzivno provodi tokom čitave
godine, a čiji je glavni cilj zaštita djece na internetu.
Spotovi su prikaz realnih dešavanja i svakodnevnih opasnosti sa kojima se djeca susreću tokom
boravka na internetu. Cilj videa jeste da prikažu negativne posljedice koje virtuelni svijet nosi sa
sobom, poput vrbovanja, obmane, krađe identiteta, sekstinga ili pornografije, ali i korisne savjete
koji mogu pomoći kako djeci tokom boravka na internetu, tako i roditeljima u zaštiti njihove djece.
Spotovi su rađeni sa različitom tematikom za ciljnu publiku kojoj su namjenjeni. Snimci koji su za
mlađu djecu imaju glavnog lika, poznatog bosanskohercegovačkog YouTube-ra Cerixa, koji donosi niz
savjeta i trikova za mališane i njihovu sigurnost tokom boravka na internetu. Spotovi za tinejdžere
prilagođeni su njihovom uzrastu i prikazuju činjenice i opasnosti sa kojima se većina mladih bar
jednom susrela u online svijetu. Biće prikazani i spotovi koji se odnose na platforme za dijeljenje
video sadržaja, koji donose preporuke, mehanizme i alate kako se djeca mogu zaštititi od
neprimjerenog video sadržaja koji se svakodnevno plasira na društvenim mrežama.
Uz sve video materijale, kampanju prate i štampani edukativni materijali, brošura za mališane i leci sa
smjernicama za roditelje. Cilj projekta je da se kroz edukaciju i informisanje roditelja o obmanama i
štetnim posljedicama za razvoj djece, spriječe sve potencijalne opasnosti i poboljša zaštita djece na
internetu.