Новост

Завршена је кампања „Дани медијске и информационе писмености: Дигитално снажни“ 2025.

Print Friendly, PDF & Email

Регулаторна агенција за комуникације и партнери из Мреже за медијску и информациону писменост успјешно су провели пету по реду кампању „Дани медијске и информационе писмености која је под слоганом „Дигитално снажни“ одржана од 23. до 31. октобра 2025. године.

Циљ кампање је заједничка промоција медијске и информационе писмености, подстицање друштвене расправе о овој теми, нарочито у домену образовања, те промоција конкретних ресурса израђених у овој области, као што су истраживања, анализе, смјернице, материјали за доносиоце политика, наставнике, дјецу, родитеље и све грађане.

Кампања је и ове године истакла важност дигиталног оснаживања и медијског описмењавања босанскохерцеговачког друштва и промовисала пројекте различитих актера у овој области.

Програм кампање погледајте  овдје.

Током трајања кампање, глас о важности медијског описмењавања могао се чути на територији цијеле Босне и Херцеговине путем медија који су се активно укључили у кампању израдом властитих материјала и емитовањем едукативних аудио-визуелних спотова намијењених младима, који говоре о сигурном кориштењу дигиталних технологија, а које су креирали Регулаторна агенција за комуникације и Центар за сигурни интернет.

„Дани медијске и информационе писмености“ обиљежени су у Сарајеву, Мостару, Тузли и Зеници кроз разноврсне догађаје као што су предавања, изложбе, панели, квиз, такмичење основаца и радионице. Теме које су се нашле у фокусу овогодишње кампање су примјена вјештачке интелигенције, препознавање и сузбијање дезинформација, улога библиотека у 21. вијеку, развијање здравих медијских навика дјеце и младих, медијска и информациона писменост у образовању и др.

Бројне школе у Босни и Херцеговини активно су се укључиле у кампању и дио наставног процеса посветиле овим темама, користећи се, између осталог, едукативним материјалима које је за потребе школа израдила Регулаторна агенција за комуникације, а који се баве онлајн сигурношћу и креирањем здравих медијских навика.

Централни  догађај овогодишње кампање била је међународна научно-стручна конференција „Педагошки компас у медијском лавиринту: прилике и изазови“ одржана од 23. до 25. октобра 2025. године. Конференцију је организирао  Одсјек за педагогију Филозофског факултета Универзитета у Сарајеву у партнерству са Регулаторном агенцијом за комуникације, Фондацијом за развој медија и цивилног друштва „Mediacentar Sarajevo“ и Унеском.

Конференција је окупила домаће и међународне стручњаке из области педагогије, психологије, образовања, комуникологије и медија с циљем размјене знања и искустава о улози медијске и информационе писмености у савременом образовању. Током тродневног програма одржани су панели, паралелне сесије, постер презентације, те радионице и сајам добрих пракси. Посебан акценат конференције стављен је на истраживање и јачање медијске и информационе писмености као кључне компетенције 21. вијека, уз разматрање педагошких приступа који подстичу критичко мишљење, одговорно кориштење информација и сигурност у дигиталном окружењу.

Остале теме бавиле су се улогом вјештачке интелигенције, модерних технологија и апликација у образовању, значајем родитељских правила у усвајању медијских навика и понашања дјеце и сл.

Детаљан програм конференције погледајте овдје.

Захваљујући чињеници да све већи број институција и организација препознаје актуелност и значај тема повезаних са кориштењем дигиталних технологија, овогодишња кампања окупила је бројне представнике владиних, невладиних и међународних организација, међу којима су: Одсјек за педагију Филозофског факултета Универзитета у Сарајеву, Фондација за развој медија и цивилног друштва „Mediacentar Sarajevo“, Унеско, Филозофски факултет Свеучилишта у Мостару, ЈУ ОШ „Брчанска Малта” из Тузле, Асоцијација за медијску едукацију, демократизацију и друштвена истраживања “MEDIANA” из Тузле, Агенција за предшколско, основно и средње образовање БиХ, Државна организација за подршку eTwinning-у у БиХ, Prime Communications, УГ „Наука и свијет“, Удружење „Наша дјеца Зеница“, те бројни босанскохерцеговачки медији.

Регулаторна агенција за комуникације је путем својих комуникацијских канала, Фејсбук страница: Regulatorna agencija za komunikacije и Medijska i informacijska pismenost u Bosni i Hercegovini и Инстаграм профила: Webobran пропратила и промовисала активности и догађаје свих актера укључених у кампању.