Regulatorna agencija za komunikacije i partneri iz Mreže za medijsku i informacijsku pismenost uspješno su proveli petu po redu kampanju „Dani medijske i informacijske pismenosti“ koja je pod sloganom „Digitalno snažni“ održana od 23. do 31. oktobra 2025. godine.
Cilj kampanje je zajednička promocija medijske i informacijske pismenosti, poticanje društvene rasprave o ovoj temi, naročito u domenu obrazovanja, te promocija konkretnih resursa izrađenih u ovoj oblasti, kao što su istraživanja, analize, smjernice, materijali za donositelje politika, nastavnike, djecu, roditelje i sve građane.
Kampanja je i ove godine istakla važnost digitalnog osnaživanja i medijskog opismenjavanja bosanskohercegovačkog društva i promovirala projekte različitih aktera u ovoj oblasti.
Program kampanje pogledajte ovdje.
Tijekom trajanja kampanje, glas o važnosti medijskog opismenjavanja mogao se čuti na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine putem medija koji su se aktivno uključili u kampanju izradom vlastitih materijala i emitiranjem edukativnih audio-vizualnih spotova namijenjenih mladima, koji govore o sigurnom korištenju digitalnih tehnologija, a koje su kreirali Regulatorna agencija za komunikacije i Centar za sigurni internet.
„Dani medijske i informacijske pismenosti“ obilježeni su u Sarajevu, Mostaru, Tuzli i Zenici kroz raznovrsne događaje kao što su predavanja, izložbe, paneli, kviz, takmičenje osnovaca i radionice. Teme koje su se našle u fokusu ovogodišnje kampanje su primjena umjetne inteligencije, prepoznavanje i suzbijanje dezinformacija, uloga knjižnica u 21. stoljeću, razvijanje zdravih medijskih navika djece i mladih, medijska i informacijska pismenost u obrazovanju i dr.
Brojne škole u Bosni i Hercegovini aktivno su se uključile u kampanju i dio nastavnog procesa posvetile ovim temama, koristeći se, između ostalog, edukativnim materijalima koje je za potrebe škola izradila Regulatorna agencija za komunikacije, a koji se bave online sigurnošću i kreiranjem zdravih medijskih navika.

Središnji događaj ovogodišnje kampanje bila je međunarodna znanstveno-stručna konferencija „Pedagoški kompas u medijskom labirintu: prilike i izazovi“ održana od 23. do 25. listopada 2025. godine. Konferenciju je organizirao Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu u partnerstvu sa Regulatornom agencijom za komunikacije, Fondacijom za razvoj medija i civilnog društva „Mediacentar“ Sarajevo i UNESCO-m.
Konferencija je okupila domaće i međunarodne stručnjake iz oblasti pedagogije, psihologije, obrazovanja, komunikologije i medija s ciljem razmjene znanja i iskustava o ulozi medijske i informacijske pismenosti u suvremenom obrazovanju. Tijekom trodnevnog programa održani su paneli, paralelne sesije, poster prezentacije, te radionice i sajam dobrih praksi. Poseban naglasak konferencije stavljen je na istraživanje i jačanje medijske i informacijske pismenosti kao ključne kompetencije 21. stoljeća, uz razmatranje pedagoških pristupa koji potiču kritičko mišljenje, odgovorno korištenje informacija i sigurnost u digitalnom okruženju.

Ostale teme bavile su se ulogom umjetne inteligencije, modernih tehnologija i aplikacija u obrazovanju, značajem roditeljskih pravila u usvajanju medijskih navika i ponašanja djece i sl.
Detaljan program konferencije pogledajte ovdje.
Zahvaljujući činjenici da sve veći broj institucija i organizacija prepoznaje aktualnost i značaj tema povezanih sa korištenjem digitalnih tehnologija, ovogodišnja kampanja okupila je brojne predstavnike vladinih, nevladinih i međunarodnih organizacija, među kojima su: Odsjek za pedagiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Fondacija za razvoj medija i civilnog društva „Mediacentar Sarajevo“, UNESCO, Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, JU OŠ „Brčanska Malta” iz Tuzle, Asocijacija za medijsku edukaciju, demokratizaciju i društvena istraživanja „MEDIANA” iz Tuzle, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, Državna organizacija za podršku eTwinning-u u BiH, Prime Communications, UG „Nauka i svijet“, Udruženje „Naša djeca Zenica“, te brojni bosanskohercegovački mediji.
Regulatorna agencija za komunikacije je putem svojih komunikacijskih kanala, Facebook stranica: Regulatorna agencija za komunikacije i Medijska i informacijska pismenost u Bosni i Hercegovini i Instagram profila: Webobran propratila i promovirala aktivnosti i događaje svih aktera uključenih u kampanju.
