Novost

Završena je kampanja „Dani medijske i informacijske pismenosti: Digitalno snažni“ 2025.

Print Friendly, PDF & Email

Regulatorna agencija za komunikacije i partneri iz Mreže za medijsku i informacijsku pismenost uspješno su proveli petu po redu kampanju „Dani medijske i informacijske pismenosti koja je pod sloganom „Digitalno snažni“ održana od 23. do 31. oktobra 2025. godine.

Cilj kampanje je zajednička promocija medijske i informacijske pismenosti, podsticanje društvene rasprave o ovoj temi, naročito u domenu obrazovanja, te promocija konkretnih resursa izrađenih u ovoj oblasti, kao što su istraživanja, analize, smjernice, materijali za donosioce politika, nastavnike, djecu, roditelje i sve građane.

Kampanja je i ove godine istakla važnost digitalnog osnaživanja i medijskog opismenjavanja bosanskohercegovačkog društva i promovisala projekte različitih aktera u ovoj oblasti.

Program kampanje pogledajte  ovdje.

Tokom trajanja kampanje, glas o važnosti medijskog opismenjavanja mogao se čuti na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine putem medija koji su se aktivno uključili u kampanju izradom vlastitih materijala i emitovanjem edukativnih audio-vizuelnih spotova namijenjenih mladima, koji govore o sigurnom korištenju digitalnih tehnologija, a koje su kreirali Regulatorna agencija za komunikacije i Centar za sigurni internet.

„Dani medijske i informacijske pismenosti“ obilježeni su u Sarajevu, Mostaru, Tuzli i Zenici kroz raznovrsne događaje kao što su predavanja, izložbe, paneli, kviz, takmičenje osnovaca i radionice. Teme koje su se našle u fokusu ovogodišnje kampanje su primjena vještačke inteligencije, prepoznavanje i suzbijanje dezinformacija, uloga biblioteka u 21. vijeku, razvijanje zdravih medijskih navika djece i mladih, medijska i informacijska pismenost u obrazovanju i dr.

Brojne škole u Bosni i Hercegovini aktivno su se uključile u kampanju i dio nastavnog procesa posvetile ovim temama, koristeći se, između ostalog, edukativnim materijalima koje je za potrebe škola izradila Regulatorna agencija za komunikacije, a koji se bave online sigurnošću i kreiranjem zdravih medijskih navika.

Centralni  događaj ovogodišnje kampanje bila je međunarodna naučno-stručna konferencija „Pedagoški kompas u medijskom lavirintu: prilike i izazovi“ održana od 23. do 25. oktobra 2025. godine. Konferenciju je organizirao Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu u partnerstvu sa Regulatornom agencijom za komunikacije, Fondacijom za razvoj medija i civilnog društva „Mediacentar“ Sarajevo i UNESCO-m.

Konferencija je okupila domaće i međunarodne stručnjake iz oblasti pedagogije, psihologije, obrazovanja, komunikologije i medija s ciljem razmjene znanja i iskustava o ulozi medijske i informacijske pismenosti u savremenom obrazovanju. Tokom trodnevnog programa održani su paneli, paralelne sesije, poster prezentacije, te radionice i sajam dobrih praksi. Poseban akcenat konferencije stavljen je na istraživanje i jačanje medijske i informacijske pismenosti kao ključne kompetencije 21. vijeka, uz razmatranje pedagoških pristupa koji podstiču kritičko mišljenje, odgovorno korištenje informacija i sigurnost u digitalnom okruženju.

Ostale teme bavile su se ulogom vještačke inteligencije, modernih tehnologija i aplikacija u obrazovanju, značajem roditeljskih pravila u usvajanju medijskih navika i ponašanja djece i sl.

Ostale teme bavile su se ulogom vještačke inteligencije, modernih tehnologija i aplikacija u obrazovanju, značajem roditeljskih pravila u usvajanju medijskih navika i ponašanja djece i sl.

Detaljan program konferencije pogledajte ovdje.

Zahvaljujući činjenici da sve veći broj institucija i organizacija prepoznaje aktuelnost i značaj tema povezanih sa korištenjem digitalnih tehnologija, ovogodišnja kampanja okupila je brojne predstavnike vladinih, nevladinih i međunarodnih organizacija, među kojima su: Odsjek za pedagiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Fondacija za razvoj medija i civilnog društva „Mediacentar Sarajevo“, UNESCO, Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, JU OŠ „Brčanska Malta” iz Tuzle, Asocijacija za medijsku edukaciju, demokratizaciju i društvena istraživanja „MEDIANA” iz Tuzle, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, Državna organizacija za podršku eTwinning-u u BiH, Prime Communications, UG „Nauka i svijet“, Udruženje „Naša djeca Zenica“, te brojni bosanskohercegovački mediji.

Regulatorna agencija za komunikacije je putem svojih komunikacijskih kanala, Facebook stranica: Regulatorna agencija za komunikacije i Medijska i informacijska pismenost u Bosni i Hercegovini i Instagram profila: Webobran propratila i promovisala aktivnosti i događaje svih aktera uključenih u kampanju.